Defectiuni si cauze

DEFECTIUNI ALE CASETELOR CU CREMALIERA

Din cauza numeroaselor cereri de reparatie a casetelor de directie hidraulice a caror defecte ar fi bataia la drum pietruit/denivelari si sunt diagnosticate in mod eronat cu: „joc in ax”, „joc in caseta”, tinem sa precizam faptul ca, prin constructie, casetele de directie hidraulice nu bat, nu „troncane”, nu trosnesc. Cautati sursa zgomotelor verificand cu atentie alte articulatii, in special cele ale ansamblului de suspensie.
 

  • Pierderea de ulei

Cauza: simeringuri deteriorate din cauza ruginii.
– De ce a aparut rugina?
Raspunsul este unul singur: din cauza umiditatii care a patruns in interiorul casetei.
– Dar cum a patruns umiditatea in interiorul casetei?

Explicatia pe care o dau anumiti mecanici ar fi ca in urma diferentelor de temperatura: motor cald, motor rece, rezulta condens in caseta, deci cremaliera rugineste si strica simeringurile. Intr-un mediu uscat condensul nu se formeaza, chiar daca exista inevitabilele diferente de temperatura. Singura cauza care duce la aparitia ruginii este faptul ca a fost compromisa etanseitatea casetei, de aceea trebuie acordata mare atentie la strangerea burdufurilor pe bielete si pe carcasa casetei si la starea burdufurilor: nu trebuie sa fie crapate sau sa dea semne de imbatranire. Cea mai mare greseala care se face este refolosirea burdufurilor vechi cand se schimba bieletele.


Cremaliera se poate verifica destul de usor dupa ce s-a scos burduful

Cremaliera poate rugini si in interiorul carcasei, ceea ce se poate observa numai dupa demontarea completa a casetei
Suprafetele unde simeringurile asigura etanseitatea trebuie sa fie perfect lucioase
  • Directia este dura, adica volanul se roteste greu fara pierderi externe de ulei sau volanul se roteste singur

Cauza:
– uzura interna a distribuitorului, adica pierdere de presiune in valve
– uzura carcasei distribuitorului in dreptul segmentilor, mai ales la casetele cu corpul de aluminiu. Fenomenul se numeste “pierdere interna” si se vede numai dupa demontarea casetei.

  • Joc in volan

Cauza: uzura excesiva a dintilor de pe cremaliera si pinion


Stanga – Dinti uzati; Sus – Dinti fara uzura
  • Zgomote (batai) la denivelari, numai la casetele mecanice

Cauza: uzura bucsei de ghidare a cremalierei
Casetele hidraulice nu bat la denivelari sau drum pietruit.

 

DEFECTIUNI ALE CASETELOR CU SECTOR DE CREAMALIERA

  • Melc uzat sau lovit in centru sau lateral







  • Rulmenti sparti din cauza spanului din circuitul hidraulic.



  • Bilele uzate, chiar si 4-5 microni, duc la joc in volan de 15-20 grade

 

DEFECTIUNI ALE POMPELOR DE SERVODIRECTIE


simeringuri sau rulmenti stricati

rotorul spart

statorul puternic uzat

axul rupt